At the port of Ajaccio, the departure of a ferry to Marseille is mysteriously delayed. Among the awaiting passengers, a young man in a Renault Twingo is leaving his island for the first time, and a brother and sister in an Opel Corsa are going home after the holidays. As hours pass and day turns into night, they meet, they part ways.