Former Special Forces soldier Saïd is the new leader of the B.R.I., an elite unit of young and fiery police officers who fight organized crime and terrorism. He's taking over the role from Patrick, an old-fashioned cop who learned everything he knows by spending too long in the company of criminals. As the B.R.I. gets caught up in a gang war that could set Paris on fire, Saïd struggles to maintain his moral values while finding his way as the unit's new leader. Will he, like Patrick before him, be forced to turn to crime in order to fight it?