It is winter in a suburban town near Paris. After his father attempts suicide, Abdou, a young boy, is taken in by Sam, a man in his thirties with no direction in life who lives next door. Over the course of one night, these two displaced souls find each other and reconnect with their roots. A mysterious, sand-coloured dog pays them a visit.