1857. Courtroom. The prosecution and defence are ready to face off. In the middle, Flaubert. It is his trial. Madame Bovary is found guilty of offending public and religious morality. The pleadings begin and the novel comes to life. Emma's story unfolds before our eyes. The trial brings us back to reality through interludes and fuels the debate on the status of women at that time. What sentence for Flaubert? What sentence for them, for all the Emmas?