When 75-year-old Betty finds a small humanoid creature in her garden, she struggles to keep it hidden from her daughter, who has come to look after her declining health. But the mother-daughter relationship, strained by Betty's budding dementia, turns into a nightmare as the monster begins to grow larger and larger.