With Enter the Dragon, Bruce Lee struck a major blow. For the first time, an Asian actor played the lead role in a Hollywood film, shattering the Western imagination. During the Vietnam War, he became a hero for those excluded from capitalism, creating a myth that continues to inspire generations to this day.
The film reflects on how Bruce Lee revolutionized Hollywood, an industry dominated by racial stereotypes. Beyond the popular icon, it's about understanding the man behind the myth: a dedicated artist, a martial arts philosopher and a fighter against racial injustice. A daily struggle to break Hollywood's glass ceiling. The documentary also shows the influence of the geopolitical context, notably the Vietnam War, on the set of Enter the Dragon, the first Sino-American co-production, and on the tensions that crystallized around the project. Bruce Lee is a figure of liberation for oppressed peoples, a symbol of resistance and cathartic vengeance. Finally, Enter the Dragon seals Bruce Lee's posterity, his lasting influence on popular culture and the reinvention of Asian representations on screen. His legacy has shaken up Hollywood norms, redefining roles and paving the way for a new generation of Asian actors.