This film is an investigation into an investigation: did Hercule Poirot make a miscarriage of justice in naming Dr. Sheppard as the murderer? Agatha Christie versus Hercule Poirot, Who Killed Roger Ackroyd? is a fascinating deconstruction of one of Agatha Christie's most famous novels and an original portrait of a cult writer whose life remains shrouded in mystery to this day.