Idriss Toma, 46, a Parisian lawyer for the rich and powerful, sees his life turned upside down when he is the victim of an attempted murder. He miraculously escapes with his life, but an inoperable bullet fragment could now kill him at any moment. Determined to correct his personal and professional mistakes, he now puts his talent to work for those whom the judicial system threatens to crush.