1915, somewhere on the battlefield. French Private Gabriel narrowly escapes death and is repatriated to the nearest hospital. His family is told that Gabriel died, but he has in fact been selected to take part in a top-secret research program designed to create a new kind of fighter. Gabriel is inoculated with a mysterious serum, and when he wakes up, he is not only completely healed, but stronger and faster than a normal human being. But survival comes at a price: if Gabriel wants to see his family again, he must join the Sentinels, a secret group of elite soldiers charged with the perilous mission of ending the war.