At the corner of a street in Paris, Joan Verra runs into her first love, a once young Irishman. Overwhelmed, she leaves for her country house and revisits the last 40 years, building a fantasized picture of her life. Her son Nathan, just back from Montreal, accompanies her in these moments. A long-awaited but liberating journey about coming to terms with the stories we tell ourselves.