Investigating Judge Marianne Vauban is well-known for being deliciously outspoken and prone to unorthodox methods. Working alongside Captain Pastor and her loyal court clerk Yves, Marianne must put her experience, wisdom and empathy to good use as she investigates complex cases in some pretty outlandish contexts.
But one specific case is particularly close to her heart: the murder of a prostitute, ten years prior, which has since been closed. She promised the victim’s son Zacharie to crack this murder case, and she’s determined to re-open the investigation and reveal the killer’s identity.