Egypt. Summer 1967. Ahmed receives a letter from Austria - Liz has replied to his search for a pen pal. They begin a long-distance friendship that is viewed with suspicion by his relatives. From this summer onwards, Ahmed’s efforts to become a pianist despite his humble social background will gain an unstoppable momentum, as Liz pushes him towards his elusive goal: a public concert. Together, with this shared dream always in mind, Ahmed and Liz will live through war, family joys, opposition and dramas, failures and triumphs that rocked Egypt until the 1980s.