Diego, a young camel, lives quietly in the desert with his friends Tony the scorpion, Zazie the ostrich, Joe the fennec and Larry the lizard. One day, he finds a can containing Ziggy, half raccoon, half genie. After granting his first 2 wishes (a cafeteria for him and his friends and a swimming pool), sand gets into the can, which acts as a genie's lamp. There is only one wish left for Ziggy to be free. But Diego's wishes always end in disaster, preventing Ziggy from getting his freedom.