The series revolves around Ky, a 15-year-old student of ancient martial arts, who embarks on an epic quest to find the Kairu, a primordial alien energy source. Aided by his friends Maya and Boomer, Ky travels the world in search of the Kairu while trying to ensure that his teenage alien adversaries don't find it first.