Maurice, the tiger penguin, is a charismatic leader who fears nothing and keeps order in the jungle. He is accompanied by his adopted son Junior, the tiger fish. Then there's Miguel, the gentle gorilla who likes to kick, and Gilbert, the irascible tarsier who lives clinging to his branch. Then there's Batricia, the cheeky bat, and Al and Bob, the inseparable toads. The Jungle Aces are complete! They embody justice, or the solution, in a world where other animals face threats, dangers or insurmountable problems, and it's practically a daily occurrence that someone calls the little troupe... to the rescue!