On vacation at a summer camp, Lisa and Matt discover that the forest is home to some strange secrets protected by the Flapacha, Nature's wonderful guardian. Accompanied by their friends, and far from the gaze of adults, they set off in search of this mischievous creature. At the end of their fantastic adventures, will they find out where the Flapacha is hiding?