Olivia, 12, her little brother Tim and their mother are forced to leave their apartment and move to a new neighborhood. To shield Tim from this upsetting situation, Olivia has him believe that this is all part of a film in which he's the main character. Through laughter, tears, magic and the solidarity of new friends, they will find out that they are the heroes of their own life.