This series, aimed at children, features the adventures of Barbapapa, Barbamama and their seven children (Barbalala the musician, Barbibul the inventor, Barbabelle the coquette, Barbidou the animal lover, Barbotine the intellectual, Barbouille the painter, and Barbidur the strong man), funny, colourful characters with the ability to transform themselves into the objects of their choice. Socrate is the family dog.