This series follows the misadventures of Grabouillon, a dog who spends most of his time getting into mischief, and his mistress Pétunia. Seasons 1 and 2 take place in the family home and its large garden in the countryside. Seasons 3 and 4 take place during the summer holidays on the imaginary island of Kouroukou. In season 5, the protagonists return home and Pétunia goes back to school.