Blake Myers is a young teenager with a passion for fantasy films and new technologies. In the future, Blake is a space ranger, fighting space squirrels (also known as alien squirrels) and enslaving them. To prevent this from happening, Lieutenant Leonard and his seconds Maxus and Jerome, three over-trained squirrels commanded by the General, will return to the past, and try their best to catch Blake, who will fight them with the help of his best friend Mitch.