Following the Guernon affair in the mid-2000s, the emblematic Captain Pierre Niemans was transferred to head the Office Central contre les Crimes de Sang (OCCS). This new unit deals with the most complex cases, where clues are few and serial murders need to be solved as quickly as possible. During one particularly difficult assignment, Niemans stumbles across his best pupil and spiritual daughter, Camille Delaunay.
Specialists in the dark side of the human soul, an explosive duo with no less original methods, Niemans and Camille are sent to the four corners of France, to regions where legends, landscapes and traditions are intertwined with complicated murders and increasingly nervous and dense investigations. Independent, efficient and with a rare courage, this hard-hitting duo blend into the scenery, not hesitating to sleep in local homes to get to the bottom of their secrets. As borderline as each other, they are sharp, funny, effective - and dangerous.