Alan (James Mason) is an Interpol agent "on the take" from international drug rings he is supposed to investigate. Before he can get to Asia on his next assignment, his beloved wife Emily (Jean Seberg) takes a vacation trip to Asia. Why is the American narcotics agent (Stephen Boyd) following her? She is unaware of her husband's lack of uprightness, and the adventures she stumbles into (all as a result of her Alan's connections) puzzle and frighten her.