It's Sunday mass at the Saint-Sulpice church, capital of the Parisian bourgeoisie. Paul (17) desperately tries to keep up with his mother as her mental faculties begin to fail her. They end up at Paul’s father’s former shoemaker's, where Paul invents a strange role play scenario to help tame his mother.