Germaine Acogny is not only the "mother of African contemporary dance", but also one of Africa's most important artistic voices. Rooted in traditional West African dances and with an eye on European dance forms, she developed her very own Acogny technique. More than 50 years on international stages, in performances and as a teacher of young dancers in Senegal and around the world have made the 80-year-old artist a dance icon for an entire continent. In 2021, this extraordinary dancer, choreographer and mentor was awarded the Golden Lion of Dance in Venice for her life's work.