In Ghana, Kojo is a teenager torn between the freedom of the streets of Accra and the traditional values of his father, a fisherman. Then, during a storm, his father disappears at sea. Devastated and short on money, Kojo enters the world of street gangs. He rises quickly through the ranks, but his success fails to fill the void inside him. Meanwhile, in Quebec, Tony, a rebellious yet sensitive teenager, lives with his mother, Chantal. When he discovers her long-distance relationship with a mysterious cargo ship captain, Tony begins to suspect that this man might be the father he has never known. Paradise is a story of distance, trust and the quiet gravity that binds us.