A widowed, bankrupt farmer is harassed by crooked creditors. Cornered, he steals a large sum of money from them to offer his daughter a future he can no longer guarantee himself. Knowing that the mob will retaliate, the farmer takes refuge in his beliefs and invokes the Ankou, the Servant of Death in Brittany, to offer him his life, in exchange for protection for his daughter.