After her parents' passing, eight-year-old Violet goes to live with her uncle, Regis, a gruff maintenance worker at the Palace of Versailles. Despite a rocky start, Violet and Regis learn to live and face life's challenges together. Through floods, complex friendships, first loves and a Christmas trip to Violet's grandparents, they slowly create a new life rich in discoveries and tender moments in the heart of Versailles.