What are the traits necessary to become part of Japanese society? Following 1st and 6th graders at a public elementary school in Tokyo for a year, we observe a school system that might differ from other countries. Alongside studying, the kids learn about self-discipline, community spirit and good manners. The fine balance between individualism and being respectful towards others is tested on a daily basis. THE MAKING OF A JAPANESE elevates the important childhood years and is a fascinating watch about the big dramas of everyday life.