2030. In response to climte-related migration, the French government has set up a refugee reception program. Imani, from the island oaf Sao Tomé (now under water), stateless and traumatized, is recognized as a climate refugee in Seine-Saint-Denis. She joins the Green Fugees program, which will enable her to obtain French nationality, provided she overcomes her trauma: will she be able to swim again?