In the confined space of his dormitory in the basement of the prestigious music school in Beijing, Guangdong, a security guard, nurtures the hope that his only child, a student at the conservatory, will one day leave China to study music abroad. But when the dream becomes a reality, the separation disrupts what father and son had imagined.