Bordeaux, 1987, Christmas Eve. Linda (5), Biram (9) and Roger (20) live away from their mother who stayed in Gabon. While the eldest son treats himself to a weekend getaway, his siblings, left to their own devices, see snow for the first time and put themselves in danger.