It's winter, and like every year, the little Seghers family travels to Les Arcs, where they own a chalet. Rosa accompanies them to take care of the housekeeping. But this year there's something new: Rosa has been asked to take her son, Auréliano, with her, so that he can learn the joys of skiing.