Dig into the era of China’s Cultural Revolution, and how communist leader Mao Zedong used mangoes as a propaganda tool. In August 1968, factory workers overheard news of a mandatory meeting. Whispered rumours described shipments of a gift from the country’s Communist leader, Chairman Mao Zedong. And sure enough, managers soon distributed a gift to every factory worker – a glass box encasing a golden wax replica of a mango. What was the meaning behind this unusual offering?