Dragoș, a Romanian film director in his forties decides to make a movie about his family's emigration to Germany in the 80s, that followed his mother’s extramarital affair. Because the emigration was done under suspicious conditions, Dragoș investigates undercover, with help from his former girlfriend, Ilinca. The collaboration brings the two closer together, however complicating things with his fiancee. As Dragoș delves deeper into his family's past, secrets come to light, leading to revelations about certain ties with the Secret Service. Trapped in his own story and with his fiancée announcing her pregnancy, Dragoș must make a decision that will impact the future of everyone involved.