In the heart of Brittany, Jean embarks on a crazy soliloquy on the trail of the asphodels. Walking the entire path with him, the camera meets the inhabitants and the memories that populate these places, in documentary scenes from the past as well as the present. A journey through space and time, The Trail of the Asphodels explores history as well as geographical motifs, fauna and flora, legends and songs, everything that materially constitutes a territory.