Claire and Yves are a couple of engineers in the French nuclear industry. After visiting the National Gallery, Claire develops a strange emotional connection to Rembrandt's paintings and starts questioning the safety of EPR reactors. Yves no longer understands the woman with whom he has shared his personal and professional life for over 20 years but, like her, gets the vague and prophetic sense of an impending disaster.