Jean Monier is a disillusioned lawyer, appointed to defend Nicolas Milik, a man accused of murdering his wife. While everything points to his guilt, Monier takes up the case, convinced of his innocence.
As his investigations kept him back to the night of the murder and the family dynamics, he also gets closer to his client, adding to the pressure to defend him. What is such an ordinary case will put him to the test.