(...) Louis Malle first used this method on his own countrymen, with Humain, trop humain (Human, All Too Human, 1973), turning his lens on the inner workings of the Citroën auto factory in Rennes, Brittany. Malle—brought up in an industrial area in northern France, albeit in affluence—focuses on the faces and bodies of the assembly liners with great empathy, emphasizing, through sheer duration, the intense, monotonous labor required to bring the sparkling new cars to the public (Malle interrupts the film’s incessant gaze on the workers’ toil only once, pointedly, to show us consumers at a Paris motor show). Malle eschews narration in this film, creating an almost poetic evocation of labor.