A meditative stroll through the working day of several lower-middle-class Parisian workers, and pays attention largely to their small pleasures and simple conversations. Due to a public transportation strike, old friends meet each other on the street and improvise some entertainment for themselves. In the course of their conversations, issues of class and urban redevelopment are lightly touched on. One of them lives in the suburbs and needs to find some place to stay for the night. Another is attracted by the carefree lives of some hippies he knows, and he briefly considers running away with them.