Recording over a 5-year period, director Benicheti palpably captures the rhythms and rituals of blacksmith Jules Guiteaux and his wife Félicie as Jules dons wooden clogs and leather apron to begin work in his shop, while Félicie tends a vegetable garden and prepares their meals.