In July 2021, the scandal surrounding the Israeli Pegasus surveillance software broke. The international media consortium coordinated by Forbidden Stories revealed an out-of-control global spying system used by more than 65 countries on the phones of thousands of journalists, lawyers, human rights activists, heads of state, and political opponents around the world. By interviewing the different actors, Anne Poiret's Project Pegasus, un espion dans votre poche retraces the months preceding the investigation's revelations and hones in on the authoritarian excesses of states as well as the violations of and the repercussions on individual's private lives.