Flamboyant and fiery Rachel leads her clan as the dominant matriarch. She has raised her sons, Sam and Jérémie, and her grandson Nathan in the world of scamming. Whether it’s luck or destiny, during a heist they unknowingly steal a Tamara de Lempicka painting without realising its true value, which consequently leads to the breakdown of the family. Rachel will do whatever it takes to bring reconciliation to her clan. Meanwhile, Céleste, a clever and charming detective hired by the painting’s insurance company is on a mission to track them down across France.