Ivan, 25 years old, comes back to his childhood home. Memories surge back: family happiness, the dances of his aunt, Marie, the fusional love of his parents but also the illness of Anne, his mother, that suddenly found herself immobilized in the bed of her small room. As the disease spreads, nostalgia of Russia, her father’s original country and land that she never stepped foot on, emerges. Eaten away by pain, the disease corrodes the established family happiness.