"Jailbirds" takes place in a modern hell prison ruled by a vicious Chief Warden. But in this living nightmare one guy, Felix. One tall, muscular gang member is always happy. He lives in serenity and peace of the mind spending his days between crayon drawings and meditation. It enrages the Chief Warden. For him, the inmates are here to suffer and pay their debt to society. So he’ll do everything he can to discover Felix’s secret.