Giuseppe, the little hedgehog comes out of hibernation and finds some snow still on the ground around his home. Thrilled to be able to play in the snow even though it’s almost spring, he asks his dad why snow is white. He responds with an old tale to show Giuseppe that it is simply the light of the sun reflecting off its crystals that makes the snow sparkling white.