Bassin d'attraction appears to be a fake animal documentary. The film questions the sacred relationship to objects and the different status they are given throughout their lives. Precious objects (ex-votos from the ETRU National Etruscan Museum, Villa Giulia in Rome), ornamentation from churches, or Roman sculptures, as well as contemporary detritus, rub shoulders and evolve together in a kind of amniotic liquid. The usually inert forms have been transformed into autonomous creatures: these composite beings interact, gesticulate, attract each other, react. By adopting the point of view of the objects, by insufflating them a dose of desire, by granting them a semblance of soul, the artist reconsiders the border between the living and the non-living.