The drawings of this film were made blindfolded, that is, without looking at them while drawing but using only tactile cues. This challenge reflects the writer's dillemmas facing ideological certainties. In a world of communiction, where custom images and opinions are constructed, how can one discern the essential? What is seeing anyway? Appearences do they correspond to reality?