Zig is a loulou, as folk like him are known in Martinique. He has been living with his mother for eight months, hanging out with his friends and fishing for shellfish to sell in restaurants. When his girlfriend finds out that she's pregnant, Zig gets the chance to change his life, to take on responsibilities, to play a role. Motivated by the idea of being a father, he looks for a serious job but soon finds himself up against a wall. No one sees him as anything other than a hoodlum.