Under the eyelids, emerging before the awakening and the vibrancy: there is the first glance. In this inner eye runs the dream of a bright youth, girl and boy, a promise. It’s the first impulse, providing the first steps outside: the desire to escape and to romp. Before the foreign’s eye -animal, human or divine- there is deep inside us the inexorable self-perception, as nimbus surrounding forever our own creature’s way.