1917. Bakary Diallo enlists in the French army to be near Thierno, his 17-year-old son, forced to serve. Sent to the front, father and son must brave the war together. Animated by the ardor of his Captain who wants to lead him into the heart of the battle, Thierno must emancipate himself and become a man. Meanwhile Bakary does whatever it takes to spare his son from fighting, and to bring him home safe and sound.